Femme
Все для i про жiнок


Спілкування в інтернеті - як розуміти один одного

21.07.2011 | Рубрики:: Стосунки,

Бути завжди на зв'язку - це прикмета часу і велике благо. Контакти з іншими людьми і стосунки які ми встановлюємо - одна з найважливіших потреб людей у всі часи. Без інших ми не можемо бути собою, не можемо стати собою. Мауглі на реальному світі не зміг би стати людиною. Людина стає людиною лише в спілкуванні з людьми.

Але сучасні засоби спілкування, завдяки яким ми тепер можемо бути на зв'язку майже в будь-якому місці і у будь-який час, впливають по-своєму на наше спілкування, формують його під себе і тим самим створюють не просто стосунки - а їх особливий різновид - інтернет стосунки, тобто «дистанційовані». Ми начебто і разом, а начебто і на дистанції. І часто ми обманюємося і приймаємо дистанційовані стосунки за близькі, інтернет-образ людини плутаємо з його реальною особою. Напевно багатьом знайома трудність - передати свої відчуття в тексті і зрозуміти відчуття товариша. Не рятують і смайли, а часом навіть вводять в оману.

віртуальне спілкування

Що ж можна зробити, аби інтернет-спілкування було як можна реалістичнішим і не вводило нас в оману? Мова інтернет спілкування багатьом дається не відразу. Відповідь проста, але реалізувати її - справа не така вже легка. (Порад не спілкуватися в інтернеті взагалі - ми не розглядаємо. Як це - не спілкуватися в інтернеті? 21 століття на дворі!)

Одна з найголовніших порад - не вгадувати. У житті ми багато деталей стосунків звикли вгадувати - по виразу обличчя, по тону і гучності голосу, паузам і ритміці мови, по жестах і зітханнях. Але навіть в житті ми часто помиляємося в своїх висновках. Підняв співбесідник брови - означає розсердився? Чи образився? Чи задумався? Сказав співбесідник: «ну, ти даєш!» - це захоплення або обурення? Що вже говорити про інтернет-спілкування? Звичайно, вгадати значення слова і відношення до вас по тексту набагато складніше. Тому, прагніть не квапитися з "розшифровкою". Побачити декілька слів - ще не значить що «вам все ясно». Тут досить складно відмовитися від звички вгадувати, складно допустити що ви не такі вже розумні, аби «бачити людей наскрізь» і «читати» їх думки і відчуття. Думаю, зі мною погодиться ті, хто вже обпікся на такому нерозумінні, на вгадуванні і додумуванні.

віртуальне спілкування

Друга порада, яка виходить з першої, - перепитуйте. Розплутувати в інтернеті конфлікт набагато важче, ніж перепитати. Так, комусь здасться що перепитувати це «тупо» і дуже повільно. Якщо бажаєте вдавати, що ви «не тупі», а потім «тупо лаятися» - будь ласка. Але якщо Вам дорогі стосунки і розуміння - краще перепитати не фантазуючи, не вгадуючи. Якщо вам здається, що вас ображають сумнівною фразою - не кваптеся ображатися, спробуйте запитати: «ти хочеш мене зараз образити? Навіщо?» І, якщо співбесідник не хотів ображати - він може виправитися і вибачитися. Прагніть уникати натяків в інтернет-спілкуванні - їх в першу чергу легко зрозуміти неправильно. Якщо вам здається, що співбесідник образився або розсердився - запитайте його про це: «мені здається, що ти образився на ось ці мої слова... це так?» - і багатьох непорозумінь удасться уникнути.

віртуальне спілкування

Третя порада - повідомляйте про свої відчуття як можна ясніше. Ваш співбесідник може не здогадатися перепитати. Тому не лінуйтеся написати про все, що ми звиклися вгадувати - про відчуття наприклад. Один і той же смайл (посмішка) - може означати як «я радий», так і «мені приємно», «мені смішно», або бути способом приховати свої справжні відчуття. Відчуття зазвичай виражаються прямими словами, що означають відчуття і емоції. Причому, говорити варто від себе, від своєї особи. «Я радію ..., злюся на те-то, ображаюся за ..., боюся ..., вдячний за ...» і так далі А ось фрази про іншу людину «ти молодець», «ти нетяма», «ти супер», «ти негідник» - нічого не говорять про ваші відчуття до нього. За фразою «ти молодець» може бути і ваша радість і ваш смуток і заздрість і страх і захоплення - все що завгодно. І якщо ви хочете аби співбесідник дійсно розумів вас - пишіть про свої відчуття, своєму відношенні прямо, а не через оцінку співбесідника і не через непрямі вирази.

віртуальне спілкування

І остання, четверта порада - пам'ятайте, що ваші відчуття дуже сильно впливають на ваше сприйняття. Якщо інформації недостатньо (а інформації як правило не вистачає - не можна ж повідомити взагалі все - це буде море тексту), то нам доводиться здогадуватися і додумувати - тут вже нікуди не подінешся. І наші припущення завжди будуть під сильним впливом відчуттів. Якщо ви побоюєтеся чогось - то в нечіткій фразі співбесідника ви швидше побачите підтвердження своєму побоюванню. Якщо ви злі на нього - те і його фрази швидше сприймете як привід для конфлікту. Якщо ви захоплено-радісні - те можете не звернути увагу на справжній стан співбесідника, навіть якщо він згадав про свої відчуття. До речі, не варто обмежувати себе в своїх відчуттях і емоціях. Бездушне спілкування - для роботів, а не для людей. Прагніть бачити в людині - його самого, а не лише віддзеркалення своїх страхів, очікувань, натхнень і фантазій. Про свої відчуття - пишіть, але точно. Про відчуття іншого - запитуйте, уточнюйте. І справжня увага до іншого, реальний інтерес до нього - дозволить вам створити справжні стосунки, а не ілюзорні. Втім, про живі стосунки на реальному світі теж забувати не варто, врешті-решт, «найсмачніше» спілкування - живе.

Підготовано по зовнішнім джерелам


Використання матеріалів сайту без дозволу автора заборонено. admin Контакти